vrijdag 22 juli 2005

De Fiets Naar Assen

Vandaag weer met de fiets naar huis en dan op een gegeven moment.........

Je ziet ze voor je...... flitslichten van fotocamera's. Het moet ongeveer bij Tynaarlo zijn geweest. Filmcamera's kijken recht in je ogen en het snorren hiervan komt niet boven het geschreeuw van het publiek uit. Of is dit het beeld / geluid dat ik heb bij de films uit de jaren 20. Al die aandacht maken mij sterker om de renner voor mij, volgens mijn stopwatch op 23 sec, in te halen.
De geur van motoren doet denken aan m'n diensttijd. De gedachten dwalen telkens af. Dan zie ik weer de supporters aan de kant. Je denkt nog aan die fotograaf die voor Ullrich ging staan. Of die stomme 'fanatica' die voor en daarna onder een motar ging liggen, idioten zijn het. Alleen heb ik ze nodig om de renner voor mij te bereiken.
Voor ik wegging van mijn werk kreeg ik nog een opmerking te verwerken, "hé Armstrong heb je je regenpak bij je?" Nee, kon mij niet echt bekoren. Winnaars krijgen al genoeg aandacht. Het gaat mij meer om de tweede. Afstand 16 seconden ter hoogte van Taarlo.
Kijk naar Basso bijvoorbeeld. Is nog nooit een complete renner geweest maar laat zich nu toch zien, zelfs in een tijdrit. Basso.... prachtige renner een vriendje Armstrong. En is toch maar 2e want hij weet zijn beperkingen. Hé renner is links gegaan terwijl ik rechts moest richting de brug bij Appelo.
Ullrich zal het volgend jaar weer niet redden. Basso staat er volgend jaar. Hij is er klaar voor.
Hé shit daar is m'n oprit al......... toch heerlijk fietstochtje gehad...... zonder 1 drup regen. En Armstrong? Alleen maar respect. Enne naar welke doctor is hij geweest?

Geen opmerkingen: