zaterdag 18 maart 2006

Heute waren wir in Dortmund

Vandaag, het kan nog net, zijn we naar Dortmund geweest.
Niels, Gerry, Sebastiaan en ik hebben een voetbalwedstrijd van Borussia Dortmund (10e) tegen 1. FC Kaiserslautern (16e).

We zaten niet alleen in het stadion. Er kunnen 80 duizend in het stadion, vandaag hadden 70.100 mensen het stadion kunnen vinden. In 3 uur reden we van Assen naar Dortmund, de rit ging zeer voortvarend. Alleen in Dortmund reden we, op mijn advies, een afslag te vroeg van de snelweg. Dus een kleine rondgang en weer de snelweg op.

Rond 13 uur waren we op een parkeerplaats op 5 minuten van het stadion. Da's wat anders dan 20 minuten lopen naar de Euroborg. Mooi om te zien dat het met supporters ook anders kan dan het in Nederland gaat. Voor de wedstrijd lopen 'fanatieke' aanhangers van beide clubs door elkaar. Ze praten zelfs met elkaar. Ik verbaas me erover dat ik dit zeg.... alsof het zo bijzonder is. In de fotoserie kun je zien dat de supportersgroep van Kaiserslautern zich verzamelen bij het stadion. Na het nuttigen van traditionele Duitse zaken, zoals Bradwurst und pilsner en het kopen van een aandenken, begon om 15.30 uur de wedstrijd.

De wedstrijd eindigde in 2-1. Een terechte uitslag. De eerste helft was alleen Borussia in de aanval maar de ruststand was 1-1. Kaiserslautern heeft geen kans gehad, de goal kwam direct uit een vrije trap. Het was weer een prachtige belevenis. Ook al was je geen voetballiefhebber puur de ervaring is er 1 om niet te vergeten. Het was een topdag.

Gelukkig hebben we de foto's nog. Na een tijdje zullen de foto's niet voor iedereen toegankelijk zijn. Wil je dit wel dan moet je lid zijn van Flickr.com en moet ik je toestemming geven om de foto's te zien. Info Antoon.

Geen opmerkingen: