vrijdag 16 juni 2006

zaterdag 10 juni 2006 Deel 2

Zo da's lekker, heb je de wekker gezet wordt je een uur eerder wakker. Pfffff de spanning zit er al goed op. Ik weet niet hoe maar mijn slaapmaat Mark, voor 2 nachten is, wordt ook wakker.
Mark is overactief, springt, praat en rent bijna naar de douche... ik blijf nog even liggen. De douche interesseert met deze ochtend helemaal niet. Dan maar iets minder okselfris aan de start verschijnen.
Om 7 uur zijn wij gereed en gaan richting ons ontbijtbuffet. Het was al mogelijk om vanaf 5 uur te beginnen met ontbijt toch netjes van het hotel. We zijn er iets later dan we hadden afgesproken met Arjen. Arjen zit dan ook al heerlijk te eten. Mark en ik zitten al in vol ornaat aan het ontbijt. Arjen heeft nog zijn korte broek aan met slobber t-shirt, zou hij er in geslapen hebben?
Onze borden zijn goed vol met genoeg vocht en zuivelproducten, ik begreep dat stapelen een woord was voor iets meer dan genoeg innemen. Ach je bent nooit te oud om te leren. Met een voldaan gevoel verlaten wij tegen 7.30 uur de ontbijtzaal. Het ontbijt is zoals het hotel, sober maar goed. Arjen gaat zich omkleden en tegen 7.45 uur gaan we richting de fietsenstalling. Er staan nog behoorlijk aantal fietsen, wij zijn niet de eersten die van het hotel vertrekken maar ook zeker niet de laatste.
We gaan op waar naar de start in Landgraaf op Megaland. Op het terrein traden vorige week nog bands op van wereldfaam, Red Hot Chili Pepper's, popfestival Pinkpop. We komen daar iets later aan dan gepland, Hepke staat dan ook met smacht op ons te wachten. De laatste voorbereidingen worden getroffen. Limburgs Mooiste label moet aan het stuur bevestigd worden en dan wordt het tijd om te gaan. Helmen op..... mmmmmm onze helmenvriend heeft hem natuurlijk vergeten. Met andere woorden Hepke loopt naar zijn auto om zijn helm op te halen. Tegen 8.30 uur gaan we richting de start en later na 7,5 uur de finish. Bij de start nog even een groepsfoto laten nemen. En natuurlijk moet er gelijk betaald worden, 5 eurietjes per persoon.

Even na de start is te lezen dat de echte start even verderop is. Nu ik er nog eens over nadenk.... 'k heb helemaal geen start gezien! Het eerste bord (met tekst) dat we tegenkwamen was toen we Landgraaf/Kerkrade verlieten, "Rood 148,6 km". Emotioneel was dit geen beste start.... er was namelijk een valse start..... nou ja voor mijn gevoel dan. Geweldig we zijn op pad, kicke.... Op relatief smalle wegen pedaleren wij door het Limburgse land. Heerlijk om op wegen te fietsen waar je nog nooit bent geweest. Überhaupt niet bent geweest dan alleen de snelweg om zo snel mogelijk uit Nederland te geraken. Wat een landschap en wat een route prachtig. Een enorm compliment aan de organisatie. We volgen de rode bordjes.
Op naar de eerste klim..... Paardendoder in Simpelveld. Waarom Paardendoder klik hier voor de INFO. Info is met stijgingspercentage, geweldig.

Oké de eerste klim.... de bocht om f*ck geen aanloopje... euh... voor schakelen hoe moet dat ook al weer. Overal gekraak om je heen. Was het nou de grote of de kleine schakel..... grote? Nee, dus de kleine.... shit, te laat... nou achter nog.... m'n voorwiel komt al omhoog.... (7%) .... achter moet kleiner..... niet teveel kracht... anders breekt de ketting... kl*ten..... kleiner kan ik niet...... f*ck.... Mark is voorbij geschoten... zie hem pas boven terug..... totaal 900 meter..... krachten verknallen... ben net 6 km onderweg.... ook Hepke gaat mij met een rotsnelheid voorbij...... 500 meter gehad.... wat is dit?????? ...... oh 12%.... mmmmmm ..... ik denk ff aan 2 vingers in de neus.... dromen vliegen weg tenminste als een raket kon vliegen .... weer 100 kl*ten meters verder.... blij dat ik geen paard ben..... 11% .... nog 300 verdomme.... g*dsamme wat een hobby.... hier zo op verheugd..... mijn benen, goed voor knalharde schoten en vele doelpunten (even iets positiefs ahum) lopen vol.... ballonkuiten zijn waterballonnen geworden..... kreun de volgende 100.... 9% .... hé wa's dat.... krijg een briefje in mijn handen gedrukt...... tsjeezus... durf het stuur bijna niet los te laten..... zie met een schuin (scheel?) oog dat het een nummer is, 20...... dat kost dus geld..... leuke dames trouwens.... de laatste honderd meters.... het gaat weer een beetje...... oei een fotograaf..... lache..... niet dus.... ik krijg het niet voor elkaar om mijn mond in een vriendelijke, f*cking, glimlach te toveren..... nou ja maakt niet uit.... dan maar zoals het is.... haha... ik rij hem bijna van zijn sokken... normaal zou ik me schuldig voelen.... hahaha..... ben boven......... pffffffffff en dan een beloning..... een beloning na bijna elke klim..... Mark en Hepke staan met elkaar te keuvelen. Ik ben nog niet de laatste van ons 4en, even later komt Arjen bij de groep. Eigen tempo.... eigen tempo gereden....... Leuk hoor.... dit was de eerste van de...... 25....... en nog maar 147 km te gaan........


Normaal is de uitspraak, gelukkig hebben we de foto's nog. Alle vier foto's zijn opgehaald. Het merendeel staat er lachend op behalve 1 persoon..... jammer genoeg hebben we de foto's nog, nee natuurlijk achteraf is alles geweldig........ nog 146 km te gaan....... de eerste stop is na 50 km in Gulpen.

Geen opmerkingen: