woensdag 14 juni 2006

vrijdag 9 Juni 2006 LM Deel 1

Vrijdag 9 juni:
Met Mark afgesproken om 11.30 te vertrekken uit Assen. De corsa met arko vertrok om 12.15. Onderweg liep de temperatuur behoorlijk op in de auto max. 30 graden, pfffff. En het beloofde nog warmer te worden.
Rond 15.45 uur kwamen we aan in Kerkrade. Rolduc was onze verblijfplaats. Een oude abdij waar vroeger honderden priester werden opgeleid was omgebouwd tot een veelzijdig complex. Woningen voor allerlei doelgroepen, conferentieruimtes en hotelkamer. 1 ruimte was gebombardeerd tot fietsenstalling. De vloer in de ruimte was bedekt door plastic.
Het inchecken was ging redelijk vlot. Wij hadden een kamer in gebouw 6. We hadden een 2 persoonskamer met wastafel. Het was zeer sober maar zeker zeer net. Aan het eind van de gang waren 2 douches en 2 toiletten voor 7 kamers. Ruim voldoende bleek achteraf, we hebben nooit hoeven wachten. Nee, er was niets mis met deze overnachting. En nog aangenamer, 2 nachten met 2 x een lopend buffet voor € 52!
De fiets van Mark in de fietsenstalling geplaatst en daarna weer op pad. Mijn fiets ophalen bij Hepke. Hepke was samen met Niesje al woensdag vertrokken naar dit prachtige gebied. Zij stonden achter Stockhem op een Nuvim camping "De Gele Annemoon". Tegen half zes waren we daar. Ze zaten heerlijk voor de tent te genieten van het geweldige weer samen met de leuke buurvrouw.
We kregen gelijk een heerlijk fris glas bier voorgezet! Heerlijk naar binnen laten glijden en genieten van de voorlopige rust. Nog even Hepke een ongeluk laten schrikken dat een helm toch verplicht was tijdens de prestatietocht. Schrikken is iets dat Hepke niet snel zal doen en zeker dit moment ook niet. Niesje moest Hepke commanderen om op pad te gaan naar een helm. Lief was trouwens dat Hepke de helm cadeau kreeg van Niesje. Volgens mij wist ze toen nog niet hoe duur de helm zou zijn. Morgen 8 uur op Megaland was de afspraak.
Mark en ik hebben de fiets in de auto gelegd en weer terug naar Rolduc gereden. Ook naar de fietsenstalling gebracht en op naar het centrum van Kerkrade, effe wat eten. Inmiddels hadden we contact gehad met Arjen. Hij was inmiddels vertrokken vanuit Havelte. Wij nestelden ons bij een restaurant op de hoek naast het oude gemeentehuis. Ook hier lieten we onze keel smeren. Inmiddels was mijn keelontsteking bijna op zijn hoogtepunt. Ik had dus bijna geen stem meer. Wel heb ik heerlijk genoten van een aantal La chouffe's van de tap. Toch een verdomd lekker biertje. Mark hield het bij een gewoon biertje en later een wijntje.
Het eten smaakte voortreffelijk. Tegen 21.30 uur een telefoontje van Arjen. Hij was nu in het centrum van de stad maar waar zaten wij. De weg had Arjen snel gevonden en schoof aan tafel. Ook Arjen had nog niet gegeten dus...... Tegen 23.00 uur gingen we met de auto (Arjen) terug naar het hotel. Het weer was nog fantastisch. We zaten tot dat moment nog steeds buiten.
Bij het hotel ging ieder zijn eigen weegs. Afspraak 7 uur bij het ontbijt. Om 1 uur zijn we gaan slapen, waarschijnlijk ietsje te laat.